חדש!

הניוזלטר של ד"ר תמר עילם גינדין

בכל יום חמישי ב-16:00 פותחים את סוף השבוע עם פוסט אסקפיסטי על איראן, וכשיש לי זמן ויש אקטואליה בוערת, גם פותחים את השבוע ביום ראשון עם צרות של אחרים.

הירשמו לניוזלטר של ד"ר תמר עילם גינדין!

מפעם לפעם אשלח לכם סיפורים על מה שקורה באיראן.

פורים מתקרב...

המלכה - רומן היסטורי

מאת ד"ר תמר עילם גינדין ומעיין אשכולי

קורסים

השפה הפרסית

הקורס שלפניכם מבוסס על מעל 20 שנות הוראה במסגרות שונות, ברמה אקדמית וברמה גבוהה יותר. את הכלים להוראת שפה ולהטמעה קיבלתי בשנים של הוראת עברית באולפנים של האוניברסיטה העברית/

השפה היא אותה שפה כמו קורסי פרסית אחרים, כמובן, אבל סדר הדברים ואופן ההוראה והניתוח מבוסס על שיטה בלשנית שמלמדת ממש להבין את מבנה השפה ואת דקויות המשמעות, ולא רק "איך היינו אומרים את זה בעברית".

מימון המונים

איך גייסתי מעל מיליון וחצי שקל למטרות שונות, שלי ושל יזמים אחרים, בלי להפסיד מהצלחה, ובשיטה מסודרת שעובדת פעם אחר פעם?

במימון המונים כסף זה לא העיקר. הכסף חשוב, כמובן. הוא המטרה המוצהרת, אבל הוא ממש לא המטרה היחידה.
היתרונות העיקריים של קמפיין מימון המונים הם במקומות אחרים לגמרי…
בקורס "שנורקינג" שלי נגלה צעד אחר צעד איך גם אתם יכולים להביא את המתנה שלכם לעולם בשיטה שפיתחתי ושכפלתי עשרות פעמים.

בלשנות

תמיד התעניינתם בשפה העברית? אהבתם את שיעור לשון בתיכון? המושגים "מורפולוגיה" ו"פונולוגיה" נשמעים לכם מוכרים? 

בואו לשמוע על עולם הבלשנות בפי ד"ר לבלשנות איראנית – אני! בקורס "מבוא לבלשנות" אני נותנת לכם טעימה והצצה לעולם המרתק של הבלשנות, ולכו תדעו, אולי תמצאו את עצמכם לומדים את זה גם!

התרבות האיראנית

בהינתן המצב הפוליטי, הדרך הכי טובה לבקר באיראן היא דרך האינטרנט! בואו איתי לטיול מודרך באורך 12 ימים בערי הבירה המרתקות של מדינת איראן.

נבקר בטהראן, אצפהאן, יזד, שיראז, תבריז משהד ועוד, ונשמע על התרבות האיראנית המיוחדת.

הספרים שלי

מגילת אסתר מאחורי המסכה

הוצאת זרש, מהדורה שלישית, 2022

בשנת 1996, ואני סטודנטית חוצפנית בשנה ב' ל-BA בבלשנות איראנית, ביקשתי ממורי ורבי פרופ' שאול שקד לתת הרצאה על מגילת אסתר בשיעור הראשון של סמסטר ב'. אני סידרתי חדר, תליתי פוסטרים בקליגרפיה בכל הקמפוס ואפיתי אוזני המן פצפוניות עם שוקולד, והוא נתן הרצאה משובחת שחפרה בפרק א' עד שיצא נפט*. בשנת 1997 שוב ביקשתי בשיעור האחרון של סמסטר א' הרצאה בסמסטר ב'. הוא נתן הרצאה על השמות במגילת אסתר. בשנת 1998 הוא החליט להעביר לי את השרביט. 

ההרצאה הפכה להרצאת הדגל של החוג ללימודים איראנים באוניברסיטה העברית, כל עוד הייתי שם. עם הזמן גם התחלתי להרצות בתשלום. נתתי את ההרצאה הזו במסגרות שונות בכל אחת מהאוניברסיטות בארץ, וגם לקהל בלתי אקדמי – בחוגי בית, במעגלי לימוד, בבתי מדרש, במועדוני תרבות של יישובים נידחים יותר ופחות, במסיבות פורים של אנשים פרטיים ושל מקומות עבודה, במסיבות בר מצווה, בכיתות של הילדים שלי ביסודי, לטירוני צה"ל באמצע שומקום ועוד.

המלכה / תמר עילם גינדין ומעיין אשכולי - חוגגת שנה!

הוצאת זרש, 2023

"המלכה" הוא הכרך הראשון של הטרילוגיה ההיסטורית "האפדאנה".

הטרילוגיה ההיסטורית מתרחשת באימפריה הפרסית במאה ה-5 לפני הספירה. היא מבוססת על מגילת אסתר (וגם קצת על ספרי מקרא אחרים מהתקופה הפרסית), על הרודוטוס (וגם היסטוריונים נוספים, יוונים ורומים), על חז"ל, על כתבים זורואסטריים קדומים, על כתובות הסלע של המלכים האח'מנים מהמאה החמישית לפני הספירה,על מחקרים ועל ממצאים ארכיאולוגיים, עם הרבה תוספות וקישורים מדמיוננו הפרוע.

הספר מומן בהצלחה בהדסטארט בחשוון תשע"ט ויצא לאור בפורים תשפ"ג.

גיבורים, מלכים ודרקונים: מיתולוגיה איראנית לכל גיל

הוצאת זרש, 2017

הטוב, הרע והעולם – מסע לאיראן הטרום אסלאמית

הוצאת מודן, 2011

ספר זה פורש את סיפורה של איראן הטרום-אסלאמית, נוגע מעט בהיסטוריה והרבה בנושאי דת ותרבות: נלווה את הארים בהגיעם לארצם-של-הארים, היא איראן, ונעקוב אחר התפתחות לשונם; נלווה את זרתושטרה מרגע היווצרותו, דרך היוולדו ועד מותו; נגלה אחת ולתמיד למה אנחנו כאן, ומכיוון שאנחנו חייבים לדעת גם מה יָצא לנו מזה, נעסוק גם בקשר היהודי: השפעות איראניות על היהדות, השפעות על העברית, ופרק מיוחד על מגילת אסתר.

ד"ר תמר עילם גינדין

איראניסטית הבית שלכם

אני בונה גשרים בין עם ישראל לעם האיראני, ופוקחת עיניים בשני הצדדים כדי להראות שבצד השני יש בני אדם בדיוק כמונו.

הוצאת זרש

ספרים שמעניינים אותי

הוצאת זרש נוסדה בפברואר 2015 במסגרת קמפיין מימון ההמונים לספר מגילת אסתר: מאחורי המסכה. את שם ההוצאה, כמו גם את שם הספר, בחרו השותפים לדרך מהקמפיין.

אחרי הוצאת הספר הראשון, כשבידינו שם יפה להוצאה, לוגו מהמם ומסת"בים (ISBN) ספייר, החלטנו להגשים לעצמנו חלום — ולהמשיך להפיק ספרים. קראו עוד על הספרים שלנו.

IMG-0240

התמרצ'נדייז ✨

ספל "איראן בעת העתיקה"

מארז 12 תחתיות אטימולוגיה

11072923_10152675826684071_8631518489711006383_o

ספלי אטימולוגיה

ספלי ברכות להולדת הבן / הבת