להתאחד כדי להפיל את הרפובליקה האסלאמית / צ'יה מסעודי

הפוסט של צ'יה מסעודי התפרסם בטעות לפני שבוע, ירד, ומתפרסם עכשיו בזמן הנכון. עם המנויים הסליחה...
ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר לבלשנות איראנית ומרצה בנושאים שונים

הפוסט הזה התפרסם גם כרשימה בפייסבוק, וגם בבלוג של צ'יה מסעודי. אני לא יודעת אם זהו שמה האמיתי, אבל כששאלתי אם זה בסדר מבחינתה שאתרגם ואתן קרדיט, היא ביקשה גם קישור ואמרה שהפחד שלה כבר מזמן נגמר.

אני יודעת שאתם לא בדיוק קהל היעד שאליו היא פונה, אבל אפשר ללמוד ממנה הרבה. אחד הנושאים שמעסיקים בזמן האחרון איראנים רבים הוא עניין האחדות. כולם מתחילים להבין שבלי אחדות לא יצליחו להפיל את המשטר. רוב המניפסט הזה לא חדש. מה שהכי מזעזע בו בעיניי הוא התיאור הלקוני בסעיף אחד של כל מיני הפרות זכויות אדם שלנו קשה לדמיין אפילו.

מעכשיו הפוסט, אני רק תרגמתי.

שלחתי את הטקסט שלהלן להרבה חברים, וביקשתי את דעתם. רבים מחברים אלה כתבו לי בטובם את דעתם, וחלק מהנקודות (שהם העלו – תע"ג) הן טובות מאוד. אני מעריכה מאוד את אותם חברים יקרים. יישמתי חלק מהמלצותיהם ואני מפרסמת את הנוסח הסופי. לכן הטקסט הנוכחי הוא כבר לא של אדם ספציפי, ואני מקווה שהוא יקבל את תמיכתם של כל האנשים שרוצים להפיל את הרפובליקה האסלאמית, ושרוצים שינוי יסודי באיראן.

פרסום המניפסט הוא הצעד הראשון. עכשיו צריך לדבר עליו, לפרסם אותו, להגן על כל אחד מסעיפיו, לעודד אחרים לתמוך בו ולפרסם אותו, באיראן ומחוץ למדינה.

אני מקווה שהחברים יסכימו, ושכל אחד יעלה כמה שיותר הצעות מועילות להפצת הטקסט הזה. אני מבקשת מהאדמינים של כל העמודים (בפייסבוק – תע"ג) שחושבים שזה טקסט מועיל, שיפרסמו אותו בעמוד שלהם.

התאחדות למען הפלת הרפובליקה האסלאמית

אנחנו רוצים להשתחרר כמה שיותר מהר מעוולות הממשלה הזאת. אנחנו רוצים לחיות כבני אדם ואיננו רוצים את הרפובליקה האסלאמית.

אנחנו מצהירים בבהירות מה אנחנו רוצים. אנו קוראים לכל אדם, מכל אידיאולוגיה וצבע, שרוצה להשתחרר מעוולות הממשלה הזאת – לתת גיבוי לתביעות האלה, לראות אותן כזכות שלו, ולהשתדל להשפיע על כמה שיותר אנשים להגן עליהן.

אנחנו רוצים ששלטון העריצות והדיכוי הזה יילך. אנחנו רוצים לחיות בחברה שהמצב האנושי בה הוא של המאה ה-21.

מינימום הדרישות שלנו הוא כדלהלן:

1. התפטרות ח'אמנהא'י ופירוק כל מערכת הדיכוי והרצח של הרפובליקה האסלאמית.

2. ביטול חוק היסוד ונספחיו, ופירוק כל מערכת הרצח והדיכוי של הממשלה.

3. אנחנו דורשים ממשלה חילונית. הדת חייבת להיות נפרדת מהמדינה. דתיות או חילוניות זהו עניין פרטי, וחייב להיות חופשי לחלוטין.

4. כולנו דורשים חופש. אנו רואים בחופש הביטוי והאמונה, בחופש לשבות, להפגין ולהתארגן – זכות חוקית שלנו.

5. שחרור מיידי של כל האסירים המדיניים ואסירי המצפון.

6. שחרור מלא של האישה וביטול כל החוקים, פסקי הדין והתקנות נגד נשים. חברה שבה האישה אינה חופשיה, גם האחרים בה אינם חופשיים.

7. ביטול הוצאות להורג, עינויים, סקילות, כריתת ידיים, ניקור עיניים, הצלפות בשוט ודומיהם.

8. גִמְלָה מספקת לכל הגמלאים, דמי אבטלה לכל המובטלים שרוצים לעבוד, הבטחת (תנאי – תע"ג) רווחה, היגיינה, טיפול רפואי וחינוך לכול.

9. משפט פומבי לראשי הרפובליקה האסלאמית בבית משפט הוגן. תפיסת כל הרכוש שנגנב על ידיהם ושימוש במשאבים הללו לרווחת העם, ותחת פיקוח של העם.

אנחנו קוראים לכל האנשים המרגישים קרובים אלינו במטרות אלה, להצטרף אלינו בחזית אחת, כדי שיחד נוכל לקדם את מטרתנו המשותפת. כמה שיותר מאוחדים, כמה שיותר חזקים.

בפוסטים קודמים שלה בפייסבוק כתבה צ'יה מסעודי נגד ראשי התנועה הירוקה, מכיוון שהם מרסנים את המפגינים במקום לשלהב אותם, ונגד הקריאות "אללה אכבר" שהם מעודדים בערבים שלפני ההפגנות.

רוצים לשמוע עוד? אני נותנת הרצאות העשרה במגוון נושאים לחברות, ארגונים ומסגרות פרטיות שמשלמות טוב (הדברים האלה הם חלק מהרצאה חדשה שלי בשם "שונאים, סיפור אהבה: איראן והאסלאם"). העבירו לרכזי תרבות, למנהלי רווחה ולחברים בחוגי בית, וצרו קשר להזמנת הרצאה.

שתפו את הפוסט:

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email
Print

כתיבת תגובה

עוד פוסטים