למי קראת הומוקליד – ההרצאה

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר תמר עילם גינדין

ד"ר לבלשנות איראנית ומרצה בנושאים שונים

ביום שישי 22.7 נערכה בסלון האינטלקטואלי בדיזנגוף סנטר ההשקה התל אביבית של הספר עברית אינטרנטית. את הספר כתבו אילן גונן (גילוי נאות: אנחנו מכירים כ-31 שנים) וכרמל וייסמן, ערך רוביק רוזנטל, והוא הכותר הראשון בסדרת השפה העברית שעורך רוביק בהוצאת כתר. יום אחד גם אכתוב פוסט שלם על הספר.
מעל 100 אנשים עשו אטנדינג, ורובם גם הגיעו.

זה חלק מההרצאה שנתתי שם. כרמל ערכה והשאירה רק את המקומות ששומעים אותי יותר טוב מאשר את הילדים שמאחוריה, כך שהדבר האחרון שתזכרו מההרצאה זה בת כמה אני. לא נורא, זאת רק אחת מני פדיחות רבות שעשיתי לעצמי בהרצאה.

(אני כבר שעה מנסה להעלות את הסרטון ולא יודעת אם זה פאק בדפדפן שלי או בוורדפרס. בכל מקרה, הנה קישור ישיר ליו-טיוב אם כאן זה לא עובד)

אני בלי משקפיים בגלל כאבי אף. היזהרו מפלסטרי breathe right. גיליתי שבלי משקפיים לא רק שיש ירידה בשמיעה, אלא גם בחשיבה ובזיכרון. לכן גם קשה לי לכתוב משהו אינטליגנטי על ההרצאה שלי או על הרצאות של אחרים שהיו שם. אני רק זוכרת שנהניתי מההרצאות ושהיה חם ומטושטש.

מספר ימים לאחר מכן התכנסנו, כמה מבלשני הרשת המובילים, לארוחת ערב צמחונית לכבוד אילן: לרגל צאת ספרו, לרגל ביקורו בארץ וסתם כי אנחנו אוהבים אותו. הנה תמונה נדירה של  הבלשנים החביבים עליכם:

אמיר אהרוני, אילן גונן, יובל פינטר, איתמר קסטנר, אורן צור, תמר עילם גינדין, בן לי וולק
בלשנים מהאינטרנט ומילונים וספרי בלשנות *מנייר*. קליק להגדלה.

עומדים, מימין לשמאל:

אמיר אהרוניגזניוס, אילן גונן + ספרו ההזוי של פריד "האטימולוגיה האנליטית והסינתטית של הלשון העברית", יובל פינטר (סמל מין) + מילון חידושי שלונסקי, איתמר קסטנרפאניני, אורן צור+ המילון הסוֹגְדִי-פרסי-אנגלי של ע'ריב.

יושבים, גם כן מימין לשמאל: שפחתכם החרופה + הספר עברית אינטרנטית, בן-לי וולק (בלשן של כבוד)+ כרך אקראי ממילון בן-יהודה.

רוצים לשמוע את סוף ההרצאה? במקרה אני נותנת הרצאות העשרה במגוון נושאים לחברות, ארגונים ומסגרות פרטיות שמשלמות טוב (אם אנחנו כבר בענייני בלשנות פופולרית). העבירו לרכזי תרבות, למנהלי רווחה ולחברים בחוגי בית, וצרו קשר להזמנת הרצאה.

ואם אתם רוצים לקרוא את שאר ההרצאה, זה בעיקרון מעובד מפוסטי המצוין vunuekhsho!. הרוב שם.

שתפו את הפוסט:

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram
Email
Print

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. איתמרק

    ברצוני לציין שאהרוני מכין יופי של חומוס.

  2. טרול הברידג'

    אחלה הרצאה, חבל שהחלק האחרון הושמט 🙂

  3. תמר

    אציין גם שחצי הבקבוק שנשאר מהיין הגרוזיני של איתמרק שדרג מאוד את הבולונז שלי, ועכשיו יש לי בקבוק חרס מהודר לשים בו מים במקרר.

כתיבת תגובה

עוד פוסטים